All Categories
Featured
Table of Contents
De citroen mehari styled by Courrèges is de vrucht van de samenwerking tussen twee visionaire en iconische Franse Merken: Citroën en het Modehuis Courrèges. Ongeveer 50 jaar na de lancering van de Méhari in 1968 werd de E-MEHARI in december 2015 onthuld. Deze 100% elektrische 4-zits cabriolet is een echte vrije vogel die zorgt voor fun en moderniteit. Het is een perfecte weerspiegeling van de waarden van Citroën: creativiteit, vrijheid en optimisme.
Tegelijkertijd brengen het Modehuis Courrèges en zijn creaties met een jongen en vrije geest een omwenteling teweeg in de modewereld... Twee creatieve werelden die sinds mensenheugenis nauw verwant zijn en mekaar aanvullen. Vandaag snijden ze samen een nieuw hoofdstuk aan. En dit hoofdstuk is de concept-car Citroën E-MEHARI "styled by Courrèges". Concurrent Renault bracht als tegenhanger de Renault Rodeo op de markt, gebaseerd op een Renault 4. Die werd echter niet veel buiten Frankrijk geëxporteerd. In 1970 werd de Méhari naar de Verenigde Staten geëxporteerd.Op de trouwfoto van mijn ouders prijkt trots op de achtergrond een rode Eend, en dankzij die auto werd de liefde voor het merk Citroën geboren (citroen mehari 2015). Ik kan me nog goed herinneren dat ik vroeg hoe lang het rijden was naar oma die in Noord-Frankrijk woonde en dat mijn vader antwoordde: zo n 6 uur rijden, maar met tegenwind ietsje meer! André Citroën had voor ogen om autorijden voor een groter publiek toegankelijk te maken, en het project TPV [Toute Petite Voiture, dat aan de basis stond van de 2CV] sloot naadloos aan bij die gedachte.
Want een Eend, die vind je per definitie sympathiek, net zoals diens trotse eigenaren die allemaal een uniek verhaal weten te vertellen over hun voiture! De 2CV betekent vrijheid, onafhankelijkheid, comfort, nostalgie, vrolijkheid en zoveel meer. Of je nu Eendenbezitter bent, of toeschouwer, een 2CV dat blijft genieten voor iedereen! Merci voor jullie jarenlange betrokkenheid bij Citroën en de jarige 2CV! Met Citrofiele groeten, Anne Lobbes PR Directeur Citroën Nederland BV DE EEND DE EEND is een gezamenlijke uitgave van drie landelijk opererende 2CV clubs De drie initiatiefnemers van deze uitgave zijn de Enige Echte Eenden Club, t Eendeëi en 2CV Club Nederland - citroen mehari orange.
Dat is toch dat rare Franse autoo tje dat zo n gek geluid maakt en een linnen dakje heeft. Nu dat lijkt maar zo want in werkelijkheid zijn er veel vero schillende types en zoals de Fransen het zeggen derivées (citroen e-mehari prix). De 2CV werd voor het eerst geïntroduceerd in Maar al voor de Tweede Wereldoorlog was Citroën begonnen met de ontwikkeling.
Want de toenmalige directeur wilde iedereen in een auto laten rijden. Eigenlijk dus een Volkswagen. De introductie in 1948 was een soort revolutie. Niemand had ooit zo n auto gezien. Een vering die zeer vernuftig was waardoor een boer rustig zijn eieren naar de markt kon vervoeren. Een dak dat open kon, waardoor men grote kasten kon vervoeren.
Ruitenwissers die men met de hand kon bedienen en harder liepen wanneer je harder reed. Kortom een miracle op wielen. citroen 2cv. Het moest de trots van de Franse natie worden. citroen e-mehari occasion. En dat werd ze ook want het is nog steeds een van de meest verkochte auto s in de wereld (citroen mehari for sale). Drie clubs met ieder hun eigen specialisme en identiteit.
Al in 1975 werd in Rotterdam de Cursus Eendologie gegeven, wat zo n succes was dat in 1976 Vereniging de Alternatieve Garage t Eendeëi werd opgericht. t Eendeëi is gehuisvest in Rotterdam-West, maar heeft leden door het hele land. Sleutelen en kennis zijn de kernwoorden van t Ei. Het cursusaanbod mag er zijn.
Van een chassiswissel en revisiewerk wordt nog steeds niet raar opgekeken. Ook leden van de andere clubs zijn van harte welkom om een cursus te volgen. 2CV, de onnavolgbare Eend De EEEC is opgericht in 1979 door een aantal enthousiaste Eendenbezitters die bang waren dat de voorziening van onderdelen voor hun oude Eendjes in het gedrang kwam, want Citroën had in 1970 een geheel nieuw type 2CV ontwikkeld en de Citroën dealers wilden de oude onderdelen niet meer op voorraad houden, want ze konden nu eenmaal meer verdienen aan nieuwe auto s.
Drie clubs met ieder hun eigen specialisme en identiteit. Maar wel met het zelfde doel om de Eend rijdend te houden en daarin hebben zij elkaar gevonden. De vraag was hoe kunnen we synergie bereiken en een oplossing vinden voor het probleem dat alle historische automobielclubs hebben Een vergrijzend ledenbestand en hoe kunnen we jonge mensen enthousiast maken voor die toch wel heel bijzondere Franse auto. citroen e mehari test.
Gezamenlijk uit te dragen hoe bijzonder dat lelijke Eendje als auto is. citroen 2cv. citroen mehari prijs. Vandaar deze gezamenlijke uitgave, waar in veel wetenswaardigheden over de 2CV staat. Wij wensen U veel leesplezier en hopen dat u net zo enthousiast zult worden als wij over deze technisch uitzonderlijke auto. recambios citroen mehari. Namens de drie 2CV verenigingen, de voorzitters: Daan Vreeken, Jan van Manen en Paul Otto.
Een voorbeeld hiervan is samenwerking met Burton uit Zutphen. Om toekomstige milieuzones het hoofd te gaan bieden zijn, in samenwerking, katalysator en injectiesytemen in ontwikkeling. citroen e mehari review. Het vergroten van betrokkenheid bij jongeren. Hoewel de laatste jaren steeds meer jongeren kiezen voor een Eend zijn de clubs toch wat aan het vergrijzen (citroen mehari elektrisch).
Latest Posts
Auto Schade Opkoper
Welke Opkoper Auto Koopt Mijn Wrak Voor Een Goede Prijs
Kapotte Auto Verkopen - Auto Inkoop Service - Binnen 15 ...